Attualmente, e tecnulugie di almacenamiento di l'idrogenu più cumuni includenu l'almacenamiento gassosu à alta pressione, l'almacenamiento liquidu criogenicu è l'almacenamiento à statu solidu. Trà queste, l'almacenamiento gassosu à alta pressione hè diventatu a tecnulugia più matura per via di u so bassu costu, u rifornimentu rapidu di l'idrogenu, u bassu cunsumu energeticu è a struttura simplice, ciò chì ne face a tecnulugia di almacenamiento di l'idrogenu preferita.
Quattru Tipi di Serbatoi di Stoccaggio di l'Idrogenu:
Oltre à i serbatoi cumposti cumpleti di Tipu V emergenti senza rivestimenti interni, quattru tippi di serbatoi di almacenamiento di idrogenu sò entrati in u mercatu:
1. Serbatoi di tipu I interamente in metallo: Quessi serbatoi offrenu una capacità più grande à pressioni di travagliu chì varianu da 17,5 à 20 MPa, cù costi più bassi. Sò aduprati in quantità limitate per camion è autobus CNG (gas naturale compressu).
2. Serbatoi cumposti rivestiti di metallu di tipu II: Quessi serbatoi combinanu rivestimenti metallichi (tipicamente acciaio) cù materiali cumposti avvolti in una direzzione a cerchio. Offrenu una capacità relativamente grande à pressioni di travagliu trà 26 è 30 MPa, cù costi moderati. Sò largamente usati per applicazioni di veiculi GNC.
3. Serbatoi cumpletamente cumposti di tipu III: Quessi serbatoi anu una capacità più chjuca à pressioni di travagliu trà 30 è 70 MPa, cù rivestimenti metallichi (acciaiu/aluminiu) è costi più elevati. Trovanu applicazioni in veiculi leggeri à pile à combustibile à idrogenu.
4. Serbatoi cumposti rivestiti di plastica di tipu IV: Quessi serbatoi offrenu una capacità più chjuca à pressioni di travagliu trà 30 è 70 MPa, cù rivestimenti fatti di materiali cum'è poliammide (PA6), polietilene d'alta densità (HDPE) è plastica poliestere (PET).
Vantaghji di i serbatoi di almacenamiento di idrogenu di tipu IV:
Attualmente, i tanki di Tipu IV sò largamente usati in i mercati mundiali, mentre chì i tanki di Tipu III dominanu sempre u mercatu cummerciale di almacenamiento di l'idrogenu.
Hè ben cunnisciutu chì quandu a pressione di l'idrogenu supera i 30 MPa, pò accade una fragilizazione irreversibile di l'idrogenu, chì porta à a currusione di u rivestimentu metallicu è provoca crepe è fratture. Sta situazione pò potenzialmente purtà à una perdita d'idrogenu è à una successiva splusione.
Inoltre, l'aluminiu metallicu è a fibra di carbone in u stratu di avvolgimentu anu una differenza di putenziale, chì rende u cuntattu direttu trà u rivestimentu d'aluminiu è l'avvolgimentu di fibra di carbone suscettibile à a corrosione. Per impedisce questu, i circadori anu aghjuntu un stratu di corrosione di scarica trà u rivestimentu è u stratu di avvolgimentu. Tuttavia, questu aumenta u pesu tutale di i serbatoi di almacenamiento di l'idrogenu, aghjunghjendu difficultà logistiche è costi.
Trasportu sicuru di l'idrogenu: una priorità:
In paragone cù i serbatoi di Tipu III, i serbatoi di almacenamiento di l'idrogenu di Tipu IV offrenu vantaghji significativi in termini di sicurezza. Prima di tuttu, i serbatoi di Tipu IV utilizanu rivestimenti non metallici cumposti da materiali cumposti cum'è a poliammide (PA6), u polietilene d'alta densità (HDPE) è e plastiche di poliestere (PET). A poliammide (PA6) offre una eccellente resistenza à a trazione, resistenza à l'impattu è una alta temperatura di fusione (finu à 220 ℃). U polietilene d'alta densità (HDPE) presenta una eccellente resistenza à u calore, resistenza à e crepe da stress ambientale, tenacità è resistenza à l'impattu. Cù u rinforzu di sti materiali cumposti plastichi, i serbatoi di Tipu IV dimostranu una resistenza superiore à a fragilizazione è à a corrosione di l'idrogenu, risultendu in una durata di serviziu estesa è una sicurezza migliorata. In segundu locu, a natura ligera di i materiali cumposti plastichi riduce u pesu di i serbatoi, risultendu in costi logistichi più bassi.
Cunclusione:
L'integrazione di materiali cumposti in i serbatoi di almacenamiento di l'idrogenu di Tipu IV rapprisenta un avanzamentu significativu in u miglioramentu di a sicurezza è di e prestazioni. L'adozione di rivestimenti non metallici, cum'è a poliammide (PA6), u polietilene d'alta densità (HDPE) è i plastichi di poliestere (PET), furnisce una migliore resistenza à a fragilizazione è a corrosione di l'idrogenu. Inoltre, e caratteristiche di leggerezza di sti materiali cumposti plastichi cuntribuiscenu à a riduzione di u pesu è à a diminuzione di i costi logistichi. Cù l'usu diffusu di i serbatoi di Tipu IV in i mercati è i serbatoi di Tipu III chì restanu duminanti, u sviluppu cuntinuu di e tecnulugie di almacenamiento di l'idrogenu hè cruciale per realizà u pienu putenziale di l'idrogenu cum'è fonte di energia pulita.
Data di publicazione: 17 di nuvembre di u 2023